Combat Mission Final Blitzkrieg
#26
Na temat kolejowego most i tego babola na rzece, to jako że przy mapach trochę grzebię to wiem dlaczego to tak hu... wygląda. Most jest za krótki i tam jest łączenie dwóch mostów. Widocznie to jakiś amator map robił, to samo z domami na zboczu dom musi stać na płaskim terenie i nie ma takich problemów.
Co do wąskiej kampani i jednego typu terenu to chyba nie bo można grać zarówno w Francji, Holandii i Ardenach  jest też bez śniegu czyli jesień.
Co do wyciągania kasy to się zgadzam.
CMBN CMFI CMRT CMFB CMBS
  Odpowiedz
#27
(01-04-2016, 19:26)mirekm napisał(a): Na temat kolejowego most i tego babola na rzece, to jako że przy mapach trochę grzebię to wiem dlaczego to tak hu... wygląda. Most jest za krótki i tam jest łączenie dwóch mostów. Widocznie to jakiś amator map robił, to samo z domami na zboczu dom musi stać na płaskim terenie i nie ma takich problemów.
Co do wąskiej kampani i jednego typu terenu to chyba nie bo można grać zarówno w Francji, Holandii i Ardenach  jest też bez śniegu czyli jesień.
Co do wyciągania kasy to się zgadzam.

Jak ty MIrek taki obcykany to jeszcze mi powiedź co to za opcja przy wyborze trudności misji "Scenario autor test" ?
CMBN CMFI CMRT CMBS
  Odpowiedz
#28
Wtedy widzisz wszystko po obu stronach i możesz kontrolować czy zachowania są takie jak sobie założyłeś. Przydaje się przy budowie i testowaniu scenariuszy.
CMBS CMBO CMBB CMAK CMBN CMFI CMRT CMFB
  Odpowiedz
#29
(01-04-2016, 19:55)Bombardier napisał(a): Wtedy widzisz wszystko po obu stronach i możesz kontrolować czy zachowania są takie jak sobie założyłeś. Przydaje się przy budowie i testowaniu scenariuszy.

Ten typ jest dla tych co ich komputer ogrywa  Język .

Żeby połączyć dwa mosty i dobrze to wyglądało to trzeba się poprostu trochę na tym znać 

[Obrazek: kmes6n01s2qw.jpg]
CMBN CMFI CMRT CMFB CMBS
  Odpowiedz
#30
Traun - dzięki za filmik.
Jak dla mnie to powinien być moduł do CMBN. Nie widzę uzasadnienia (poza finansowym dla twórców) dlaczego jest to osobna gra. Dziękuje, postoje przy RT i CMBN.
  Odpowiedz
#31
A mi się podoba. Może i dupy nie urywa ale mapki z dema są ładne i klimat ardenów oddają. Inna sprawa że nie jestem zbyt wymagającym graczem, pewnie gdyby nie forum to na większość niedoróbek bym nawet nie zwrócił uwagi. Kupić na razie nie planuję ale kto wie, może kiedyś w jakiejś chwili słabości po obejrzeniu jakiegoś filmu się złamię.
 CMBN CMFI CMRT Ultimate General: Gettysburg War in the East
  Odpowiedz
#32
Pojawiła sie informacja o wydaniu gry, można płacić i pobierać.
CMBN CMFI CMRT CMFB CMBS
  Odpowiedz
#33
Zakupiłem i co nieco już pograłem. Pierwsze wrażenia - piechota w budynkach jest znacząco lepiej chroniona niż we wcześniejszych edycjach. Nie wiem czy to na skutek wysłuchania protestów graczy (pamiętacie co się działo zaraz po wypuszczeniu CMBN...) czy może faktu, ze niemieckie budynki są solidniejsze niż francuskie, włoskie i rosyjskie ;-) Naprawdę ciężko wykurzyć piechotę z budynku. Innych różnic w mechanice gry nie zauważyłem, pozostałe zmiany to pierdółki np. ciut płynniejsze animacje ruchu, zagłębianie się butów czy czołgających się żołnierzy w głębokim śniegu itp. Tekstury dość ładne i podtrzymuję zdanie, że modowanie nie jest już tak bardzo konieczne jak we wcześniejszych odsłonach.
Dołączono mało scenariuszy i kampanii natomiast jest bardzo dużo bardzo dużych master maps. Zapewne BF zakłada, że gracze będą sami dorabiać misje...
Generalnie CMFB to CMBN w zimowej odsłonie co dla mnie nie jest wadą bo niczego innego się nie spodziewałem. Kupiłem z uwagi na ardeńskie klimaty bo bardzo lubię ten okres IIWW. Jedynym problemem jest polityka BF i bezczelne dojenie miłośników serii. Ta gra powinna być o połowę tańsza, wtedy nie miałbym żadnych uwag.
CMBS CMBO CMBB CMAK CMBN CMFI CMRT CMFB
  Odpowiedz
#34
(09-04-2016, 07:32)Bombardier napisał(a): Zakupiłem i co nieco już pograłem. Pierwsze wrażenia - piechota w budynkach jest znacząco lepiej chroniona niż we wcześniejszych edycjach. Nie wiem czy to na skutek wysłuchania protestów graczy (pamiętacie co się działo zaraz po wypuszczeniu CMBN...) czy może faktu, ze niemieckie budynki są solidniejsze niż francuskie, włoskie i rosyjskie ;-) Naprawdę ciężko wykurzyć piechotę z budynku. Innych różnic w mechanice gry nie zauważyłem, pozostałe zmiany to pierdółki np. ciut płynniejsze animacje ruchu, zagłębianie się butów czy czołgających się żołnierzy w głębokim śniegu itp. Tekstury dość ładne i podtrzymuję zdanie, że modowanie nie jest już tak bardzo konieczne jak we wcześniejszych odsłonach.
Dołączono mało scenariuszy i kampanii natomiast jest bardzo dużo  bardzo dużych master maps. Zapewne BF zakłada, że gracze będą sami dorabiać misje...
Generalnie CMFB to CMBN w zimowej odsłonie co dla mnie nie jest wadą bo niczego innego się nie spodziewałem. Kupiłem z uwagi na ardeńskie klimaty bo bardzo lubię ten okres IIWW. Jedynym problemem jest polityka BF i bezczelne dojenie miłośników serii. Ta gra powinna być o połowę tańsza, wtedy nie miałbym żadnych uwag.

Ciekaw jestem czy te zmiany zostana wprowadzone do innych czesci CM - bylo by fajnie gdyby nowosci (szczegolnie ta walka w budynkach) wzbogacaly stare czesci - i za to ym oczywiscie zaplaciL zgdnie z powtawrzana przeze mnie tezą że za prace trzeba płacić Uśmiech
  Odpowiedz
#35
Pierwsze wrażenia - piechota w budynkach jest znacząco lepiej chroniona niż we wcześniejszych edycjach.

Mogę powiedzieć tylko na podstawie demo - bo tam cała trudność w wyganianiu piechoty z budynków polega na tym że są one jakoś tak dziwnie zagłębione do połowy parteru (jakaś symulacja piwnic?) i zarówno piechocie trafić w te piwnice trudno jak i czołgom nie można nakazać ich ostrzału tylko strzelają w piętro nad nimi i w moim odczuciu z tego wynika trudność a nie z poprawionej mechaniki gry...
CMBN CMFI CMRT CMBS
  Odpowiedz
#36
Nie Traun. Rozegrałem już misje z pełnej wersji, gdzie budynki stały na płaskim a do tego tego piechota była na piętrze. Jej odporność na ogień jest znacząco większa niż w poprzednich edycjach.
CMBS CMBO CMBB CMAK CMBN CMFI CMRT CMFB
  Odpowiedz
#37
(09-04-2016, 12:27)Bombardier napisał(a): Nie Traun. Rozegrałem już misje z pełnej wersji, gdzie budynki stały na płaskim a do tego tego piechota była na piętrze. Jej odporność na ogień jest znacząco większa niż w poprzednich edycjach.

OK to bardzo dobrze....
CMBN CMFI CMRT CMBS
  Odpowiedz
#38
Ale nie dam głowy że tak się dzieje w każdym budynku. To akurat były solidne murowane domy mieszkalne i taka odporność jest OK. Natomiast w drewnianych stodolach powinno być tak jak dotychczas bo przecież nawet pocisk z pistoletu maszynowego bez problemu przebija kilkanaście centymetrów warstwy drewna. Musze porobić jakieś testy.
CMBS CMBO CMBB CMAK CMBN CMFI CMRT CMFB
  Odpowiedz
#39
Sciągałem calą noc...... pierwsze wrażenia raczej pozytywne - wydaje mi się że wzrosło znaczenie siły ognia - teraz czołg ws piechota na odkrytym terenie oznacza szybką masakrę piechoty - to samo w lesie i lekkich umocnieniach. Lekki ostrzał nie powoduje większych strat - żeby wypędzić piechotę z okopów, budynków itp trzeba sięgnąć po poważne argumenty. W tej grze można fajnie planować i przeprowadzać ataki na umocnione strefy - Mnie dziś rano świetnie udał się szturm amerykańskich HT z desantem piechoty na lekko umocniony lasek. Najpierw ostrzelany z czołgu, potem mortar i ckm - następnie dym przed lasek i rzeczony szturm - niemal całkowity sukces - straciłem tylko 3 żołnierzy z plutonu
  Odpowiedz
#40
Potwierdzam wnioski mgk. Nie tylko z budynków trudno wykurzyć piechotę. Z lisich nor i okopów także. Chyba zmieniono algorytmy i to solidnie na korzyść realizmu. Mam nadzieję, ze zaimplementują to w pozostałych częściach.
CMBS CMBO CMBB CMAK CMBN CMFI CMRT CMFB
  Odpowiedz
#41
Jeżeli tak jest jak mówicie to pewnie pojawi się to w pozostałych częściach przy najbliższym patchu. Obecnie piechota znajdująca się w Trench lub Foxholes za dużej ochrony nie ma, natomiast jeżeli znajduje sie w jakimś rowie to jest trudna do wykurzenia.
CMBN CMFI CMRT CMFB CMBS
  Odpowiedz
#42
Za namową Mirka nabyłem FB. Mimo całego mojego uprzedzenia do polityki BF i wątpliwości jakie miałem co do tej produkcji muszę Wam powiedzieć że po paru bitwach i scenariuszach zmieniłem zdanie. To nie jest kolejny moduł dla Normandii sprzedawany w zawyżonej cenie. Odnoszę wrażenie że ulepszono animacje poruszania się żołnierzy, efekty terenowe związane z poruszaniem się pojazdów, wprowadzono nowe rodzaje terenu. Bardzo dużo pracy włożono w mapy - jest ich mniej ale są naprawdę porządnie zrobione, z dużą dbałością o detale. Gra obejmuje walki w porze jesienno-zimowej więc oprócz walk w śniegu mamy też opcje toczyć boje przy całkiem dobrej pogodzie. Podczas walk toczonych w CMBN bardzo brakuje mi możliwości przewożenia żołnierzy "na pancerzu" - tu jest. Szkoda że BF nie zaimplementuje tego w starszych produkcjach bo znacznie poszerza to opcje taktyczne.  

Nie wiem jak doświadczenia kolegów z zimowych walk w CMFI ale mam kilka spostrzeżeń odnośnie walk:
- piechota szybciej się męczy
- piechota wolniej się porusza
- pojazdy kołowe podczas jazdy terenowej dużo łatwiej uszkadzają koła przez co już po paru turach ciężarówki jeżdżą wolniej od idących piechurów
To sprawia że można się przejechać  Oczko w QB gdy planujemy np wykorzystać ciężarówki z jednego plutonu do przewiezienia pozostałych plutonów (dla których ze skąpstwa nie kupiliśmy  transportu Uśmiech  ), oraz zmodyfikować taktykę  tzw "żabich skoków" piechoty - po kilku takich manewrach piechota jest zmęczona i mniej efektywna oraz sama czynność biegu w śniegu zajmuje jej więcej czasu. Niby logiczne ale mając przyzwyczajenia z Red Thunder można być zaskoczonym. 

Mapy z którymi miałem jak na razie do czynienia są mniej lub bardziej górzyste. Jasne - można taki teren odtworzyć w każdej produkcji BF, ale w FB jakoś "czuć" ten klimat zimy w górach. Być może racjonalizuje sobie wydanie 55$ na "kolejny raz to samo" Uśmiech

Teraz minusy. Jak zwykle zainstalowałem grę na laptopie którego często używam podczas pracy (a mam taką pracę która nie koliduje z graniem w CM) oraz komputerze domowym. Na laptopie znów mam problemy - pathfiding w lesie bardzo kuleje. Drużyna piechoty w bardzo dziwny sposób układa swoją trasę poruszania się, zdarza się że pojedynczy żołnierze "gubią się" na kilka tur i reszta czeka aż sierota się odnajdzie (szczególnie wkurzające przy broni zespołowej - dlatego Mirku nie masz jeszcze ostrzału z moich moździerzy, do tego jeden z moździerzy ma status preparing od 10min blokując obserwatora i tubę. Chyba jakieś czary, choć fanboye by pewno napisali że obsługa moździerza została siłą wcielona do Wehrmachtu i sieje obstrukcje, taka zajebista symulacja!). Pewnym lekarstwem jest wytyczanie "krótkich" waypointów  ale jest to upierdliwe i wcale nie gwarantuje "gubienia się". 
Wydajność - jak pada śnieg fps spadają, wychodzi archaiczność silnika. Mam nadzieję że doczekam następcy CM2. 
Wygląd pojazdów po stronie niemieckiej - co tu dużo pisać, czekam na mody.


Podsumowując - jestem zadowolony, dzięki Mirek że mnie namówiłeś.
  Odpowiedz
#43
Snols - mam nadzieje że w naszej bitwie będziesz używał stacjonarnego, jakoś do połączenia laptop i Combat nie mam zaufania ;-)
 http://steamfactory.pl - sklep z koszulkami, z możliwością zamówienia własnych nadruków.

 CMBO CMBB CMAK CMBN CMRT CMFB CMFI Ultimate General: Gettysburg   War in the East
  Odpowiedz
#44
Ja zawsze wyznaczam szczegółową trasę i gęsto waypointy. Inaczej chłopaki lubią pobłądzić, o pojazdach już nie wspominam. Generalnie potwierdzam wnioski Snolsa. CMFB wydaje się być najbardziej dojrzałym i najrealistyczniejszym z CM2. Animacje ruchu ludzi i pojazdów też dopieszczono. Oby te zmiany zaimplementowano we wcześniejszych grach.
Na szybkie zmęczenie ludzików idących lasem i podmokłym terenem też się dałem złapać. Jest olbrzymia różnica między marszem piechoty drogą a terenem. W terenie drastycznie spada prędkość i rośnie zmęczenie, chłopaki szybko z Quick przechodzą na Move. No ale dokładnie tak powinno być.
Tylko że to wszystko powinniśmy dostać już dawno temu wraz z premierą CMBN...
CMBS CMBO CMBB CMAK CMBN CMFI CMRT CMFB
  Odpowiedz
#45
Moje wrażenia też są pozytywne, w poruszaniu się po drodze i na przełaj jest duża róźnica czego właśnie doświadczam oraz pojazdy łatwiej sie zakopują w śniegu czy błocie. Co do działania gry żadnych problemów, może dlatego że nie gram na laptopie. Master Mapy naprawdę dobrze zrobione i kilka ich jest.
Co do wyznaczania trasy  to chyba jest jakaś zmiana która polega na tym że same jednostki bardziej inteligentnie dobierają  trasę przemarszu. Wyglądało to tak:
Sekcja moździerzy znajduje się po lewej stronie drogi, wyznaczyłem jeden waypoint 300m dalej i 50m po prawej stronie drogi na małym wzniesieniu. Moje zdziwienie było duże jak wojacy weszli na drogę to nią zaczeli maszerować!  Dotychczas szli w lini prostej przez krzaki, rowy czy inne chaszcze.
CMBN CMFI CMRT CMFB CMBS
  Odpowiedz
#46
(18-04-2016, 13:44)mirekm napisał(a): Sekcja moździerzy znajduje się po lewej stronie drogi, wyznaczyłem jeden waypoint 300m dalej i 50m po prawej stronie drogi na małym wzniesieniu. Moje zdziwienie było duże jak wojacy weszli na drogę to nią zaczeli maszerować!  Dotychczas szli w lini prostej przez krzaki, rowy czy inne chaszcze.

Też to zaobserwowałem - piechota wybiera najbardziej dogodną dla siebie drogę, omijając trudności terenowe. Będąc pesymistą już widzę jak moi inteligentni wojacy (idący oczywiście gęsiego) są koszeni serią z HMG wybierając "lepszą" drogę. Uśmiech
  Odpowiedz
#47
Ja grając wczoraj drugą misję dema (tą w której gra się Niemcami) zetknąłem się z bardzo dziwnym zjawiskiem friendly fire.
Najpierw moje dwa pojazdy zostały zniszczone ogniem od tył choć za mną nie było żadnych jednostek przeciwnika (po bitwie sprawdzałem żadna jednostka ani moja ani obca nie miała tych pojazdów jako zniszczonych),
a następnie moja piechota z jednego budynku samoczynnie zaczęła napieprzać w moją piechotę w innym budynku .. cuda....
CMBN CMFI CMRT CMBS
  Odpowiedz
#48
Traun - SA vs SS ? A na serio, to może BF urealnił na maksa ten spoting ;-)
 http://steamfactory.pl - sklep z koszulkami, z możliwością zamówienia własnych nadruków.

 CMBO CMBB CMAK CMBN CMRT CMFB CMFI Ultimate General: Gettysburg   War in the East
  Odpowiedz
#49
Traun - jakieś zwidy chyba masz. Piechota jest odporna na karabinowy ogień ze strony własnych jednostek. A wybuchy pocisków artyleryjskich działają równo na wszystko i tak powinno być. Może coś wybuchło przy tych Twoich pojazdach?
Z cudów to ja zauważyłem pewne artefakty graficzne np. wysadziłem ścianę domu a okna zostały, wiszące w powietrzu. Ale właśnie uaktualniłem Windowsa do 10. W 7 rozegrałem wcześniej kilka scenariuszy i takich cudów nie było.
CMBS CMBO CMBB CMAK CMBN CMFI CMRT CMFB
  Odpowiedz
#50
(18-04-2016, 19:08)Bombardier napisał(a): Traun - jakieś zwidy chyba masz. Piechota jest odporna na karabinowy ogień ze strony własnych jednostek. A wybuchy pocisków artyleryjskich działają  równo na wszystko i tak powinno być. Może coś wybuchło przy tych Twoich pojazdach?
Z cudów to ja zauważyłem pewne artefakty graficzne np. wysadziłem ścianę domu a okna zostały, wiszące w powietrzu. Ale właśnie uaktualniłem Windowsa do 10. W 7 rozegrałem wcześniej kilka scenariuszy i takich cudów nie było.

Nie rób ze mnie noba - w combaty gram od 15 lat i potrafię określić co zniszczyło czołg i gdzie ma dziurkę po trafieniu....
CMBN CMFI CMRT CMBS
  Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Combat Mission: Final Blitzkrieg Marder 4 4 034 21-02-2016, 19:43
Ostatni post: Marder

Skocz do: